بهترین شرکت طراحی سایت

ساخت وبلاگ

لینک فارم

مزرعه لینک نوعی از وب سایت هایی هستند که به هدف بک لینک دادن به یک دسته خاصی از وب سایت ها ساخته شده اند و یا به زبان ساده تر ، برای اینکه رتبه سایت ها افزایش یابد سایت ها را به یک سایت مشخص و یا چند سایت دیگر لینک میکنند ؛ معمولا سایت هایی که بک لینک های زیادی دریافت میکنند به عنوان منابع معتبر در نظر گرفته میشود به همین دلیل است که باید بک لینک ها با کیفیت باشد . گاهی ممکن است صدها سایت و یا بیشتر به طور مکرر به یکدیگر یا یک سایت مشخص لینک شوند که معمولا این مدل لینک شدن ها به صورت اتوماتیک است اما دستی هم نیز صورت میگیرد .

گوگل برای لینک سازی معیارهایی دارد که بر اساس آن معیار ها رتبه بندی میشود به طور کلی گوگل به دنبال پیدا کردن سایت های معتبر و محتوای ارزشمند از طریق لینک سازی است یعنی هر چه تعداد لینک ها به آن محتوا بیشتر باشد آن سایت نزد گوگل با ارزش تر است اما در کنار کمیت ، کیفیت لینک ها هم برای گوگل مهم است .برای بهتر شدن رتبه ی سایت خود میتوانید از سایتی که بازدید زیاد و رتبه ی خوبی دارد لینک بگیرید .وقتی به یک سایت یا محتوا لینک داده میشود هدف کیفیت بالای آن محتوا نیست بلکه به منظور بالا آمدن نتایج است این کار دور زدن قوانین محسوب میشود و یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است و حتما جریمه هایی از سمت گوگل هم برای لینک دهنده هم گیرنده صورت میکیرد .

طراحی سایت

انواع لینک فارم

میتوان گفت دو نوع لینک فارم داریم : دستی وغیر دستی
در لینک فارم دستی ، ما در سایت هایی که کارشان فروش بک لینک است و از این راه درآمد دارند وارد میشویم و پکیج لینک مورد نظر را انتخاب میکنیم و آبشاری از لینک ها وارد سایت سرازیر خواهد شد .در لینک فارم غیر دستی ، در سایت های غیر مرتبط با کسب و کارمان صفحاتی را به وجود می آوریم و در آن صفحات به سایت خود لینک میدهیم و این را بدانید که گوگل موضوع سایت و صفحات غیر مرتبط سایت را میداند ؛ چه دستی باشد چه غیر دستی گوگل متوجه میشود و رتبه ی سایت پایین می آید .

اعتبار لینک در لینک فارم

دو نوع لینک داریم : لینک های داخلی و خارجی
لینک های داخلی که به صفحات سایت خودمان و دامنه ی خودمان است و لینک های خارجی که به صفحاتی خارج از سایت و دامنه های دیگران لینک میدهیم .لینک سازی هم ممکن است به دو صورت باشد ؛ Do follow و no follow .سایت هایی که لینک Do follow میدهند در واقع اعتبار خودشان را برای آن سایت میگذارند .اما در لینک های no follow به صفحه ای دیگر لینک داده شده و به گوگل میگوید ممکن است من لینک را از سایت دیگر برداشته باشم اما در درستی آن مطمئن نیستم و ارزش و اعتباری برای آن قائل نمیشوم .

اگر از مزرعه ی لینک به اشنباه استفاده کرده اید چه باید کرد ؟

اگر برای خودتان یا کسب و کارتان سایتی زدید و بدون اطلاع از قوانین مزرعه لینک با هدف بهبود و تقویت سئو سایت از این روش استفاده کرده اید پیش از تشخیص گوگل مراحل زیر را دنبال کنید :
1. همه ی برنامه ها و اقدامات مرتبط با مزرعه لینک را متوقف کنید .
2. همه ی بک لینک ها حذف شود .
3. با مراجعه به قسمت links و سپس کلیک برروی EXPORT EXTERNAL LINKS و سپس انتخاب گزینه More Sample Links فهرست همه لینک هایی را که گوگل برای شما ثبت کرده را دانلود کنید.
4. در فایلی که دانلود کرده اید همه ی بک لینک هایی را که از طریق روش مزرعه لینک دریافت شده را پیدا کنید و آن لینک ها را خط به خط در یک فایل متنی با پسوند Text ذخیره کنید .
5. حالا فایل متنی ایجاد شده را در ابزار Disavow Links Tool آپلود کنید تا عدم کنترل خود را بر این لینک ها اعلام کند .
6. مقالات مفید و آموزنده ای را منتشر کنید و از روش های مطمئن و درست بک لینک بگیرید .

Link Farming چیست ؟

میتوان آن را به عنوان یک تاکتیک SEO کلاه سیاه شناخت که باعث میشود یک وب سایت پیوند متقابل با وب سایت دیگری به نام link farm ایجاد کند . یا به سایتی برای لینک های ورودی میپردازد تا به صورت غیر طبیعی پیوند هایی ایجاد کند که موتور های جست و جو را فریب دهد .

جمع بندی

ایجاد مزارع لینک یا لینک فارم از روش های قدیمی به حساب می آید که این مزارع لینک قصد فریب دادن افراد مبتدی را دارند و با ارائه نتایج رشد موقتی افراد بیشتر فریب میخورند .

بهترین شرکت طراحی سایت...
ما را در سایت بهترین شرکت طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : طراحی سایت نونگار npcco بازدید : 208 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 16:52

شناسایی لینک های اسپم

ابزار شناسایی لینک های اسپم سایت و برطرف کردن آنها
شناسایی لینک های اسپم موضوعی است که در بین کاربران دهکده مجازی، چند سالی می شود که مطرح شده است. دلیل مطرح شدن چنین موضوعی به فاکتورهای گوگل مرتبط است. گوگل برای امتیاز دهی و بررسی لینک های با کیفیت، همواره فعالیت هایی از خود نشان می دهد.موضوع لینک های مضر، اسپم و حذف لینک های مخرب، برای اولین بار در نسخه پنگوئن گوگل مشاهده شد. سپس این موضوع در نسخه پاندا ارتقا یافت. دلیل اصلی به وجود آمدن این مسائل، به کیفیت طلبی گوگل مرتبط است که در ادامه توضیح خواهیم داد. برای شنیدن داستان لینک های مضر و برطرف کردن اسپم ها همراه ما باشید.

شناسایی لینک های اسپم و داستان گوگل

قبل از رسیدن به موضوع شناسایی لینک اسپم، بهتر است توضیحاتی درباره گوگل و کیفیت طلبی آن در اختیارتان بگذاریم.گوگل در بیشتر مواقع تمرکز خود را روی سایت هایی قرار می دهد که برای رقابت از لینک های اسپم استفاده می کنند. دلیل این ماجرا این است که در طی سال های گذشته اگر سایتی قصد داشت در بالاترین رتبه موتور جستجو قرار بگیرد، تنها کافی بود با یک سفارش، آن رتبه را خریداری کند.نکته ای که در رابطه با خرید وجود داشت این بود که لینک های مورد نظر، به هیچ وجه وجود خارجی نداشتند. بنابراین این موضوع کیفیت طلبی گوگل را حساس کرد.در پی حساسیت گوگل، این شرکت روشی را ایجاد کرد که از طریق آن بتواند وب سایت های با کیفیت را شناسایی کند. شناسایی وب سایت با کیفیت به ایجاد جریان سئو در گوگل مبدل شد.در کنار شناسایی وب سایت با کیفیت، حذف لینک های مخرب و اسپم نیز برای گوگل صورت گرفت. اما چگونه؟ در ادامه توضیح خواهیم داد.

طراحی سایت

ابزار شناسایی لینک های اسپم

مهم ترین ابزاری که برای شناسایی لینک اسپم وجود دارد، استفاده از فایل هایی است که disavow نامیده می شوند. این ابزار توسط شرکت گوگل در اختیار سئوکارها قرار دارد.
disavow هنگام شناسایی و محاسبه رتبه لینک ها در موتور جستجو، لینک های مضر و بی کیفیت را نیز شناسایی می کند. در واقع لینک های مضر را در رتبه بندی نادیده می گیرد.
از نظر اکثر افرادی که سئوکار هستند، disavow یک ابزار فوق العاده برای شناسایی لینک های اسپم است.در صورتی که از رفع مشکل لینک های اسپم از طریق disavow مطمئن نیستید، می توانید از Moz Link Explorer برای شناسایی استفاده کنید.
نکته مهم این است که اگر در رابطه با برطرف کردن اسپم ها، از ابزار متفرقه یا نامناسب استفاده کنید، احتمال جریمه توسط گوگل وجود خواهد داشت.
برای حذف و شناسایی لینک های اسپم مواردی را که در ادامه توضیح داده خواهد شد نیز در نظر داشته باشید.

نکاتی برای شناسایی و برطرف کردن لینک های اسپم

قبل از آن که از ابزار شناسایی برای رفع یا حذف اسپم استفاده کنید، لازم است ابتدا نوع لینک های اسپم را بشناسید. انواع لینک های خطرناک به اشکال زیر نمایان می شوند:
• لینک های نشات گرفته از مزرعه لینک یا link farm که تنها هدف سئو شدن دارند؛
• لینک های به دست آمده از سایت های باز که دسترسی را برای همه باز گذاشته اند؛
• لینک هایی از سایر کشور ها. به طور مثال وجود تعداد زیادی لینک روسی در سایت بریتانیایی یا غیره؛
• لینک هایی که به طور معمول پولی هستند؛
• لینک هایی که به طور یکجا ارائه می شوند مانند مزرعه لینک؛
• و نمونه های متفاوتی از لینک های سیاه که با کمی سرچ مشاهده خواهید کرد.

برطرف کردن لینک سیاه پس از شناسایی لینک های اسپم

باید گفت نمی توان لینک های اسپم یا بد لینک ها را با سرعت، به طور قطعی و به آسانی از بین برد.البته ابزارهای آنلاین فراوانی برای این منظور وجود دارد که پیشتر در همین بخش اشاره شد، مانند disavow.
برخی برای برطرف کردن لینک اسپم از روش دستی استفاده می کنند. به این صورت که با گزارش دادن به مسئول وب سایتی که لینک ها از سوی آن صادر شده است، سعی در رفع اسپم ها می کنند.
حقیقت این است که در اکثر مواقع با گزارش، اتفاق مفیدی رخ نخواهد داد. پس برای این موضوع بهتر است به خود شرکت گوگل اعتماد کنید.
ابتدا لازم است یک فایل نوشتاری برای شناسایی لینک های اسپم تهیه کنید. در این لیست، نام دامنه ها را بیفزایید. با مراجعه به Google’s Disavow Tool page، وب سایت مد نظر را انتخاب کنید. بعد از انتخاب روی Disavow links کلیک کنید.فایل نوشتاری را آپلود کنید. پس از آپلود، گوگل پیامی به شما می دهد که قصد دارد از شما در رابطه با فرآیندتان، اطمینان حاصل کند. کافیست روی Submit کلیک کنید.در طی یک پروسه ای که ممکن است طولانی باشد، گوگل اقدام به حذف لینک های اسپم می کند.

در آخر..

با رونق بازار وب سایت ها در گوگل، وجود سایت های مضر و شناسایی لینک های اسپم دغدغه برخی از افراد است. البته که این دغدغه بیشتر به کیفیت طلبی گوگل مرتبط می شود.
سئو سایت موضوعی است که از سوی گوگل سبب شده تا لینک های مخرب رفته رفته با ابزار disavow نابود شوند. بنابراین برای افرادی که از وجود لینک های مخرب شاکی هستند، بهترین روش، اعتماد به گوگل است.

 
بهترین شرکت طراحی سایت...
ما را در سایت بهترین شرکت طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : طراحی سایت نونگار npcco بازدید : 450 تاريخ : چهارشنبه 8 بهمن 1399 ساعت: 16:46

ارائه ی این مقاله به ما در درک گزارش مسائل امنیتی در وب مستر قطعا کمک بسزایی خواهد کرد و همانطور که در مقالات گذشته شرح دادیم قصد بر این داریم تا وب مستر یا کنسول جستجوی گوگل را در فرآیندی جزئیات بینانه مورد بررسی و تجزیه-تحلیل قرار بدهیم. اگر ارزیابی گوگل تشخیص بدهد که سایت شما هک شده است یا رفتاری را نمایش بدهد که این رفتار به طور بالقوه می تواند به بازدید کننده یا رایانه وی آسیب برساند، در گزارش مسائل امنیتی به اطلاع شما خواهد رساند. نمونه هایی از رفتارهای مضر شامل حملات فیشینگ یا نصب بدافزار یا نرم افزار ناخواسته در رایانه کاربر است. صفحات یا سایت هایی که تحت تأثیر یک مسئله امنیتی قرار گرفته اند، وقتی کاربر بخواهد از آن ها بازدید کند، می توانند با برچسب هشدار در نتایج جستجو یا با یک صفحه هشدار بینابینی در مرورگر رویت شوند.

مسائل امنیتی چیست؟

مسائل امنیتی در گزارش مربوطه در دسته های زیر قرار می گیرند:
• Hacked content: این شامل هر محتوایی است که به دلیل آسیب پذیری های امنیتی بدون اجازه شما در سایت شما قرار می گیرد. برای محافظت از کاربران شما، گوگل تمام تلاش خود را می کند تا محتوای هک شده را از نتایج جستجوی شما دور نگه دارد.
• Malware and unwanted software: این نرم افزاری است که برای آسیب رساندن به دستگاه یا کاربران آن طراحی شده است، اقداماتی فریبنده یا غیرمنتظره انجام می دهد یا بر کاربر تأثیر منفی می گذارد. بدافزار را می توان توسط یک هکر یا مالک سایت نصب کرد.
• Social engineering: این محتوایی است که بازدیدکنندگان را برای انجام کاری خطرناک ، مانند افشای اطلاعات محرمانه یا بارگیری نرم افزار، فریب می دهد.

آیا در سایت خود مشکل امنیتی دارم؟

این سوالی است که ما با مواجه شدن به عنوان همین مقاله از خود می پرسیم. در پاسخ باید اذعان داشته باشیم که اگر پس از اتمام طراحی سایت ، سایت شما دارای مشکلات امنیتی می باشد باید به گزارش مسائل امنیتی سایت خود در وب مستر رجوع کنید و در بالای گزارش تعداد کلیه موارد امنیتی مربوطه را مشاهده خواهید کرد. اگر سایت شما از نظر امنیتی مشکلی نداشته باشد، یک علامت تیک سبز و یک پیام مناسب مشاهده خواهید کرد.

طراحی سایت

آیا سایت خود را همیم الان خریداری کرده اید؟

اگر اخیراً سایتی را خریداری کرده اید که از قبل دارای مشکلات امنیتی بود، مشکلات ذکر شده در گزارش مشکلات امنیتی را برطرف کنید، سپس در درخواست تجدید نظر خود به گوگل بگویید که اخیراً سایت را خریداری کرده اید و اکنون این سایت از دستورالعمل های وب مستر گوگل پیروی می کند. Google SafeBrowsing هشدارهایی را بر اساس زمینه مرور به کاربران نشان می دهد. بنابراین ممکن است بتوانید هشدارها را دوباره تولید کنید یا نکنید، با این حال، باید به گزارش Security Issues به عنوان منبع حقیقت اعتماد کنید تا بررسی کنید که آیا مشکلات امنیتی برای سایت شما وجود دارد یا اینکه آن ها برطرف شده اند.

کدام صفحات تحت تاثیر قرار گرفته اند؟

برای مشاهده این که چه صفحاتی از سایت مورد اجماع این مسئله قرار گرفته اند می توانید با ورود به وب مستر و با رجوع به گزارش مسائل امنیتی، لیستی از نمونه URL های تحت تأثیرقرار گرفته اند را ببینید. این لیست لزوماً کامل نیست، بلکه فقط نمونه ای از صفحات سایت شما است که تحت تأثیر مسئله انتخاب شده قرار گرفته اند. گاهی اوقات ممکن است یک مشکل امنیتی داشته باشید و هیچ نشانی اینترنتی نداشته باشید. این بدان معنا نیست که هیچ صفحه ای تحت تأثیر قرار نمی گیرد، فقط به دلایلی گوگل نمی تواند نمونه تولید کند. جزئیات این موضوع، تاریخی است که این مسئله برای اولین بار در سایت شما شناسایی شده و همچنین توضیحات مختصر و پیوندی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسئله را نشان می دهد.

مشکل را چگونه حل کنیم؟

برای رفع مشکل در سایت خود طبق روال زیر رفتار کنید:
1 – برای مشاهده جزئیات مسائل مربوطه ی امنیتی را گسترش (Open) دهید.
2 – برای توضیحات دقیق و مراحل حل این مشکل، شرح مسئله را بخوانید و پیوند "بیشتر بدانید" آن را دنبال کنید.
3 – برای عیب یابی و رفع مشکل خود از نمونه صفحات تحت تأثیر ارائه شده در بخش جزئیات استفاده کنید. این لیست لزوماً کامل نیست ، بلکه فقط نمونه ای از صفحات سایت شما است که تحت تأثیر این مسئله قرار گرفته اند. شما ممکن است یک مشکل امنیتی داشته باشید و هیچ نشانی اینترنتی نداشته باشید. این بدان معنا نیست که هیچ صفحه ای تحت تأثیر قرار نمی گیرد ، فقط به دلایلی گوگل نمی تواند نمونه تولید کند.
4 – این مشکل را در سرتاسر سایت خود برطرف کنید. رفع این مشکل فقط در برخی از صفحات بازگشت جزئی به نتایج جستجو برای شما نخواهد داشت.
5 – اگر در این گزارش چندین مورد امنیتی که سایت شما را تحت تأثیر قرار می دهد ذکر شده است، همه آن ها را برطرف کنید.
6 – راه حل های خود را آزمایش کنید.
7 – وقتی همه موارد ذکر شده در گزارش در همه صفحات برطرف شد، در گزارش مسائل امنیتی درخواست بازبینی را انتخاب کنید. در درخواست تجدیدنظر، رفع اشکالات خود را شرح دهید.
8 - بررسی مجدد ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد. از طریق ایمیل از پیشرفت اطلاع رسانی خواهد شد. هنگامی که درخواست خود را ارسال می کنید ، یک پیام تأیید بررسی دریافت می کنید تا به شما اطلاع دهد که بررسی در حال انجام است. قبل از اینکه تصمیم نهایی درباره درخواست برجسته خود را بگیرید، درخواست خود را دوباره ارسال نکنید

بهترین شرکت طراحی سایت...
ما را در سایت بهترین شرکت طراحی سایت دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : طراحی سایت نونگار npcco بازدید : 212 تاريخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399 ساعت: 18:44